پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151434
عزم راسخ در بين مسئولان براي "فرهنگ سازي قرآني" وجود ندارد
تاریخ انتشار : 1394/02/19 09:30:37
نمایش : 1671
حافظ کل و قاري بين‌المللي قرآن کريم با انتقاد از نبود عزم راسخ در بين مسئولان براي "فرهنگ سازي قرآني" گفت: تنها راه نجات از فتنه ها تمسک به فرهنگ قران است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عيسي خورشيدي حافظ کل قرآن و قاري بين‌المللي قرآن در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار جهانبين نيوز گفت: فعاليتهاي قرآني به نسبت آنچه که شايسته کشور اسلامي ما است ضعيف و غير قابل قبول است.

خورشيدي اظهار کرد: متاسفانه در استان ما تعداد حافظان قرآن کم است و فعاليت در زمينه هاي قرآني بيشتر روتين و گزارشي است.

وي با اشاره به کثرت حفاظ قرآن در کشورهاي عربي و برادران اهل سنت به نسبت کشور ما بيان کرد: متاسفانه کم کاري ما باعث شده نسبتهاي ناروايي به شيعيان زده شود.

خورشيدي علت اين تفاوت را در عدم فرهنگ سازي و عجين نبودن ما با قرآن دانست و گفت: در ساير کشورها از ابتدا کودکان را طوري تربيت مي کنند که از ابتدا به سمت قرآن سوق يابند.

قاري بين‌المللي قرآن با بيان اينکه متاسفانه عزم آنچناني در بين مسئولان براي فرهنگ سازي قرآني وجود ندارد اظهار کرد: بايد سنت و فرهنگ قرآني در خانواده هاي ما نهادينه شود اين در حالي است که متاسفانه کلاسهاي قرآني در اوقات فراغت فرزندان ما جايگاهي ندارد.

وي بيان کرد: جاي جاي زندگي ما پر است از دادرسي ها و دستگيري هايي که قرآن از ما داشته است و اگر قرآن از زندگي من حذف شود چيزي از زندگي من باقي نمي ماند.

خورشيدي تاکيد کرد: تا موقعي که خانواده هاي ما اهل قرآن نشوند و فرهنگ سازي در اين زمينه نشود و در حيات و تربيت فرزندان قسمتي به قرآن اختصاص نيابد در زندگي هيچ پيشرفتي نداريم.

وي با اشاره به آياتي از سوره انفال و حديد تصريح کرد: قرآن نوري است که قوه تشخيص حق و باطل را به انسان مي دهد و نوري است که راه را از بيراهه نشان مي دهد.

اين قاري بين المللي انس با قرآن را راهي براي عبور از فتنه ها دانست و گفت: حاکم شدن فرهنگ قرآني در جامعه اصلي است که بايد متوليان و مسئولان با برنامه ريزي به دنبال آن باشند.

خورشيدي معيار و ملاک حافظ قرآن بودن و ادعا داشتن در اين خصوص را دفاع از محفوظات و تسلط بر حفظيات دانست و گفت: حفظ قرآن يک همت دائمي و اراده اي اي را مي طلبد که با صبر و حوصله در طول 3 الي 4 سال به نتيجه مطلوب رسيد.

خورشيدي با اشاره به آيه اي از سوره بقره که با مردم به نيکي سخن بگوييد گفت: از کل قرآن و احاديث به نظر مي رسد بيش از آنچه مردم به دنبال همدلي و همزباني با دولت باشند دولت وظيفه دارد در جريان افکار و نظرات مردم باشد و در بسياري از جاها به دولت دستور داده شده که هواي مردم را داشته باشند.

وي افزود: دولت نماينده اکثريت مردم است و بايد در هر لحظه نظر اکثريت مردم را لحاظ کند و در زمينه سياست داخلي و خارجي به انتظارات مردم توجه داشته باشد.

اعدام شيخ نمر توسط آل سعود مقدمه اي است براي سقوط اين رژيم

سفير قرآني جمهوري اسلامي در مسابقات بين المللي قرآن کريم با اشاره به جنايات رژيم آل سعود و حمله و کشتار مسلمانان مظلوم يمن اظهار کرد: آل سعود حکومت وحشي و سفاکي است که فقط مجري طرح هاي صهيونيستي امريکايي است.

وي با اشاره به قصد رژيم آل سعود مبني بر اعدام آيت الله «شيخ باقر نمر النمر»، روحاني برجسته عربستاني تصريح کرد: آل سعود براي جلوگيري از بيداري اسلامي در کشور و منطقه دست به اين جنايات مي زند و غافل از اينکه با اين جنايات به سقوط و نابودي نزديکتر مي شود.

خورشيدي بيان کرد: به زودي انصارالله يمن با مقاومت و شجاعت خود حرمين شريفين را از شر اين آل سقوط آزاد و پاک مي کنند.

وي در پايان دعا کرد: ان شاء الله تا زمان ظهور امام زمان(عج) زنده باشيم و جزء سربازان آن حضرت باشيم و به زودي شاهد روزگار نوراني ظهور باشيم.


عيسي خورشيدي، حافظ کل قرآن کريم و نفر اول رشته حفظ بيست و پنجمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن کريم جمهوري اسلامي ايران در سال ۸۷ است که ۶ بار به‌عنوان سفير قرآني جمهوري اسلامي در مسابقات بين المللي قرآن کريم در کشورهاي مختلف شرکت کرده و موفق به کسب رتبه هاي برتر شده است.

گفتني است مستند قرآني «قرار دل» که گوشه‌هايي از زندگي اين نخبه و حافظ بين‌المللي قرآن کريم از چهارمحال و بختياري را در يکي از روستاهاي استان چهارمحال و بختياري بدون هيچگونه استاد و امکاناتي را به تصوير کشيده است ساخته و ارديبهشت امسال رونمايي مي شود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html